Chuyển đến nội dung chính

Outcome versus process value in service delivery



Purpose - This study is embedded in social exchange and transaction cost theories. The purpose of this paper is to compare the relative importance of process value and outcome value in building affective and cognitive relationship strength and to compare the relative effects of each type of relationship strength on attitudinal and behavioral loyalty. 


Design/methodology/approach - This empirical study features a quantitative approach. The sample comprises 167 business-to-business (B2B) customers of a large transportation and logistics company in Vietnam.
Findings - Process value and outcome value have different effects on affective relationship strength. The effect of process value is greater than that of outcome value. In addition, cognitive strength has a stronger impact on both attitudinal and behavioral loyalty than affective strength. Research limitations/implications - These insights extend extant literature regarding the process and outcome components of the service assessment. Further studies also should use a cross-industry, cross-country sample to examine the potential moderating effects of country-or industry-specific factors. These findings show B2B managers how to make appropriate resource allocation and investment decisions to enhance relationship strength and resulting customer loyalty.
Originality/value - To clarify the links among customer value, relationship strength and customer loyalty, this study examines the relative importance of rational and non-rational factors (i.e. process value vs outcome value and affective strength vs cognitive strength) for relationship performance. Unlike most prior research, this study is set in the B2B context of a developing country.

Title: 


Outcome versus process value in service delivery
Authors: Luu, Ngoc
Le, Nguyen Hau
Ngo, Liem Viet
Keywords: Customer loyalty
Process value
Outcome value
Relationship strength
Issue Date: 2016
Publisher: EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, HOWARD HOUSE, WAGON LANE, BINGLEY BD16 1WA, W YORKSHIRE, ENGLAND
Citation: ISIKNOWLEDGE
Abstract: Purpose - This study is embedded in social exchange and transaction cost theories. The purpose of this paper is to compare the relative importance of process value and outcome value in building affective and cognitive relationship strength and to compare the relative effects of each type of relationship strength on attitudinal and behavioral loyalty. Design/methodology/approach - This empirical study features a quantitative approach. The sample comprises 167 business-to-business (B2B) customers of a large transportation and logistics company in Vietnam. Findings - Process value and outcome value have different effects on affective relationship strength. The effect of process value is greater than that of outcome value. In addition, cognitive strength has a stronger impact on both attitudinal and behavioral loyalty than affective strength. Research limitations/implications - These insights extend extant literature regarding the process and outcome components of the service assessment. Further studies also should use a cross-industry, cross-country sample to examine the potential moderating effects of country-or industry-specific factors. These findings show B2B managers how to make appropriate resource allocation and investment decisions to enhance relationship strength and resulting customer loyalty. Originality/value - To clarify the links among customer value, relationship strength and customer loyalty, this study examines the relative importance of rational and non-rational factors (i.e. process value vs outcome value and affective strength vs cognitive strength) for relationship performance. Unlike most prior research, this study is set in the B2B context of a developing country.
Description: JOURNAL OF SERVICES MARKETING Volume: 30 Issue: 6 Pages: 630-642 ; TNS06517
URI: http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/29298
Appears in Collections:Bài báo của ĐHQGHN trong Web of Science


Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Nghiên cứu chiết tách và chuyển hóa zerumbone trong một số cây thuốc thuộc họ Gừng (Zingiberaceae) Việt Nam và khảo sát hoạt tính gây độc tế bào ung thư

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/36955 Citation Vương, V. T. (2016). Nghiên cứu chiết tách và chuyển hóa zerumbone trong một số cây thuốc thuộc họ Gừng (Zingiberaceae) Việt Nam và khảo sát hoạt tính gây độc tế bào ung thư. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations

Phân tích, đánh giá điều kiện địa lý và tài nguyên phục vụ tổ chức lãnh thổ du lịch tỉnh Vĩnh Phúc

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/36956 Citation Lương, C. L. (2016). Phân tích, đánh giá điều kiện địa lý và tài nguyên phục vụ tổ chức lãnh thổ du lịch tỉnh Vĩnh Phúc. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations

Nghiên cứu sự tạo phức của một số nguyên tố đất hiếm với Isolơxin và thăm dò hoạt tính sinh học của chúng

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/37005 Keywords Hóa vô cơ, Nguyên tố hóa học, Đất hiếm, Hoạt tính sinh học Citation Lê, M. T. (2011). Nghiên cứu sự tạo phức của một số nguyên tố đất hiếm với Isolơxin và thăm dò hoạt tính sinh học của chúng. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations