Chuyển đến nội dung chính

Outcome versus process value in service delivery



Purpose - This study is embedded in social exchange and transaction cost theories. The purpose of this paper is to compare the relative importance of process value and outcome value in building affective and cognitive relationship strength and to compare the relative effects of each type of relationship strength on attitudinal and behavioral loyalty. 


Design/methodology/approach - This empirical study features a quantitative approach. The sample comprises 167 business-to-business (B2B) customers of a large transportation and logistics company in Vietnam.
Findings - Process value and outcome value have different effects on affective relationship strength. The effect of process value is greater than that of outcome value. In addition, cognitive strength has a stronger impact on both attitudinal and behavioral loyalty than affective strength. Research limitations/implications - These insights extend extant literature regarding the process and outcome components of the service assessment. Further studies also should use a cross-industry, cross-country sample to examine the potential moderating effects of country-or industry-specific factors. These findings show B2B managers how to make appropriate resource allocation and investment decisions to enhance relationship strength and resulting customer loyalty.
Originality/value - To clarify the links among customer value, relationship strength and customer loyalty, this study examines the relative importance of rational and non-rational factors (i.e. process value vs outcome value and affective strength vs cognitive strength) for relationship performance. Unlike most prior research, this study is set in the B2B context of a developing country.

Title: 


Outcome versus process value in service delivery
Authors: Luu, Ngoc
Le, Nguyen Hau
Ngo, Liem Viet
Keywords: Customer loyalty
Process value
Outcome value
Relationship strength
Issue Date: 2016
Publisher: EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, HOWARD HOUSE, WAGON LANE, BINGLEY BD16 1WA, W YORKSHIRE, ENGLAND
Citation: ISIKNOWLEDGE
Abstract: Purpose - This study is embedded in social exchange and transaction cost theories. The purpose of this paper is to compare the relative importance of process value and outcome value in building affective and cognitive relationship strength and to compare the relative effects of each type of relationship strength on attitudinal and behavioral loyalty. Design/methodology/approach - This empirical study features a quantitative approach. The sample comprises 167 business-to-business (B2B) customers of a large transportation and logistics company in Vietnam. Findings - Process value and outcome value have different effects on affective relationship strength. The effect of process value is greater than that of outcome value. In addition, cognitive strength has a stronger impact on both attitudinal and behavioral loyalty than affective strength. Research limitations/implications - These insights extend extant literature regarding the process and outcome components of the service assessment. Further studies also should use a cross-industry, cross-country sample to examine the potential moderating effects of country-or industry-specific factors. These findings show B2B managers how to make appropriate resource allocation and investment decisions to enhance relationship strength and resulting customer loyalty. Originality/value - To clarify the links among customer value, relationship strength and customer loyalty, this study examines the relative importance of rational and non-rational factors (i.e. process value vs outcome value and affective strength vs cognitive strength) for relationship performance. Unlike most prior research, this study is set in the B2B context of a developing country.
Description: JOURNAL OF SERVICES MARKETING Volume: 30 Issue: 6 Pages: 630-642 ; TNS06517
URI: http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/29298
Appears in Collections:Bài báo của ĐHQGHN trong Web of Science


Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Xây dựng nền văn hóa trong kháng chiến chống Pháp (1945-1954)

Mời các bạn quan tâm tìm hiểu luận văn “Xây dựng nền văn hóa trong kháng chiến chống Pháp (1945-1954)” của tác giả Hoàng Thị Hồng Nga tại đường link http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/19976 Luận văn bao gồm các nội dung sau - Tái hiện lại những yếu tố bối cảnh quốc tế (ảnh hưởng từ Liên Xô, Trung Quốc) và trong nước (đời sống kháng chiến, đời sống văn hóa) tới quá trình xây dựng lý luận của nền văn hóa mới: văn hóa dân chủ nhân dân trong thời kỳ đất nước có chiến tranh.  - Phân tích và làm sáng rõ những thành tựu nổi bật của các ngành, các lĩnh vực của nền văn hóa mới trong kháng chiến như: tiếp tục xây dựng lý luận của nền văn hóa kháng chiến trên nền tảng cơ bản của Bản “Đề cương văn hóa Việt Nam” (1943) (2/9/1945 - 7/1948); từng bước phát triển lý luận văn hóa, phục vụ kháng chiến – kiến quốc (7/1948 - 1954); xây dựng thiết chế văn hóa trong các lĩnh vực. Từ đó, khẳng định được những đóng góp to lớn của Đảng, cũng như giới văn hóa, nghệ sĩ trong v...

Thác triển khai toán tử ngẫu nhiên trong không gian banach khả ly

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/36998 Keywords Xác suất, Thống kê toán học, Toán tử ngẫu nhiên, Không gian Banach Citation Trần, M. C. (2011). Thác triển khai toán tử ngẫu nhiên trong không gian banach khả ly. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations

Vấn đề kết hôn của phụ nữ Việt Nam với nam giới Đài Loan

Trong bối cảnh toàn cầu hóa và việc Việt Nam gia nhập WTO, chắc chắn quan hệ kinh tế -văn hóa giữa Việt Nam với các nước trên thế giới trong đó có khu vực Đông Bắc Á sẽ ngày một phát triển hơn. Cùng với sự gia tăng đầu tư trực tiếp,quan hệ buôn bán, trao đổi văn hóa,v.v.. số lượng người từ các nước thuộc khu vực Đông Bắc Á đến Việt Nam làm ăn cũng ngày một gia tăng, kéo theo sự gia tăng các cuộc hôn nhân giữa người Việt Nam với công dân của các quốc gia trong khu vực. Bài viết này đề cập cụ thể tới hôn nhân giữa phụ nữ Việt Nam và đàn ông Đài Loan. Về phía Đài Loan, vấn đề kết hôn giữa đàn ông Đài Loan với các cô gái Việt Nam đã được Văn phòng Cục lãnh sự Bộ ngoại giao Đài Loan thống kê sớm nhất vào năm 1994 với 530 người, và những số liệu từ năm 1997 trở về trước được thống kê đầy đủ hơn so với số liệu của Văn phòng Kinh tế - Văn hóa Đài Bắc ở thµnh phè Hồ Chí Minh. Trái lại, số liệu của Văn phòng kinh tế -Văn hóa Đài Bắc ở TP Hồ Chí Minh từ những năm 1998 lại đây lại có ...