Chuyển đến nội dung chính

Measuring University Students' Approaches to Learning Statistics: An Invariance Study



The aim of the current study was to provide evidence that an abbreviated version of the Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST) was invariant across different languages and educational contexts in measuring university students’ learning approaches to statistics. 


Data were collected on samples of university students attending undergraduate introductory statistics courses in five countries (Argentina, Italy, Australia, Turkey, and Vietnam).
Using factor analysis, we confirmed the three-factor (Deep, Surface, and Strategic approach) model holds across the five samples, and we provided evidence of configural and measurement invariance.
The current version of the ASSIST for statistics learners is a suitable scale for researchers and teachers working in the field of statistics education and represents promising tool for multinational studies on approaches to learning statistics.

Title: 


Measuring University Students' Approaches to Learning Statistics: An Invariance Study
Authors: Chiesi, Francesca
Primi, Caterina
Bilgin, Ayse Aysin
Keywords: Approaches to learning
Statistics education
Invariance
CFA
Issue Date: 2016
Publisher: H. : ĐHQGHN
Citation: ISIKNOWLEDGE
Abstract: The aim of the current study was to provide evidence that an abbreviated version of the Approaches and Study Skills Inventory for Students (ASSIST) was invariant across different languages and educational contexts in measuring university students’ learning approaches to statistics. Data were collected on samples of university students attending undergraduate introductory statistics courses in five countries (Argentina, Italy, Australia, Turkey, and Vietnam). Using factor analysis, we confirmed the three-factor (Deep, Surface, and Strategic approach) model holds across the five samples, and we provided evidence of configural and measurement invariance. The current version of the ASSIST for statistics learners is a suitable scale for researchers and teachers working in the field of statistics education and represents promising tool for multinational studies on approaches to learning statistics.
Description: JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT Volume: 34 Issue: 3 Pages: 256-268 ; TNS06460
URI: http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/27799
Appears in Collections:Bài báo của ĐHQGHN trong Web of Science


Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Nghiên cứu chiết tách và chuyển hóa zerumbone trong một số cây thuốc thuộc họ Gừng (Zingiberaceae) Việt Nam và khảo sát hoạt tính gây độc tế bào ung thư

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/36955 Citation Vương, V. T. (2016). Nghiên cứu chiết tách và chuyển hóa zerumbone trong một số cây thuốc thuộc họ Gừng (Zingiberaceae) Việt Nam và khảo sát hoạt tính gây độc tế bào ung thư. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations

Phân tích, đánh giá điều kiện địa lý và tài nguyên phục vụ tổ chức lãnh thổ du lịch tỉnh Vĩnh Phúc

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/36956 Citation Lương, C. L. (2016). Phân tích, đánh giá điều kiện địa lý và tài nguyên phục vụ tổ chức lãnh thổ du lịch tỉnh Vĩnh Phúc. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations

Nghiên cứu sự tạo phức của một số nguyên tố đất hiếm với Isolơxin và thăm dò hoạt tính sinh học của chúng

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/37005 Keywords Hóa vô cơ, Nguyên tố hóa học, Đất hiếm, Hoạt tính sinh học Citation Lê, M. T. (2011). Nghiên cứu sự tạo phức của một số nguyên tố đất hiếm với Isolơxin và thăm dò hoạt tính sinh học của chúng. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations