Chuyển đến nội dung chính

The Effect of Task Type on Accuracy and Complexity in IELTS Academic Writing

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/942

IELTS is one of the most popular international standardized tests of English language proficiency.
Its two academic writing tasks are crucially different in cognitive and linguistic demands, but to date, few studies have compared thein fluence of their different task demands on test-takers’ performance.


In second language research (L2) area, two contrasting theories on task demands are the Limited Attentional Capacity Model which predicts a worse linguistic performance on a more complex task and the Cognition Hypothesis which expects a better performance on a more demanding task. My study examines the effect of task type as an important factor of task complexity on L2 writing in a testing condition.
The study was a single-factor, repeated-measures design which compares the performance of 30 L2 writers on task 1 and task 2 of the IELTS Academic writing subtest.
The candidates’ writing samples were analyzed using a range of discourse measures focusing on accuracy and complexity.
The findings showed that low demanding task (task 1 - graph description) elicited a significantly better performance in terms of accuracy than high demanding task (task 2 - argumentative essay).
Meanwhile, the latter was more complex in terms of grammatical subordination and lexical variation.
The current study contributes exploratory findings to the body of knowledge on L2 writing by investigating task complexity embedded in different task types. The use of discourse measurement of accuracy and complexity revealed some IELTS candidates’ languageproblems related to genre writing.
The gained knowledge may help teachers manipulate task features to channel learners’ attention to the area in which they fail.

Title: 
The Effect of Task Type on Accuracy and Complexity in IELTS Academic Writing
Authors: 
Keywords: 
Language testing;writing assessment;IELTS;task type;genre writing;discourse measurement;accuracy;complexity
Issue Date: 
2015
Publisher: 
ĐHQGHN
Series/Report no.: 
Vol. 31, No. 1;tr. 45-63
Abstract: 
IELTS is one of the most popular international standardized tests of English language proficiency. Its two academic writing tasks are crucially different in cognitive and linguistic demands, but to date, few studies have compared thein fluence of their different task demands on test-takers’ performance. In second language research (L2) area, two contrasting theories on task demands are the Limited Attentional Capacity Model which predicts a worse linguistic performance on a more complex task and the Cognition Hypothesis which expects a better performance on a more demanding task. My study examines the effect of task type as an important factor of task complexity on L2 writing in a testing condition. The study was a single-factor, repeated-measures design which compares the performance of 30 L2 writers on task 1 and task 2 of the IELTS Academic writing subtest. The candidates’ writing samples were analyzed using a range of discourse measures focusing on accuracy and complexity. The findings showed that low demanding task (task 1 - graph description) elicited a significantly better performance in terms of accuracy than high demanding task (task 2 - argumentative essay). Meanwhile, the latter was more complex in terms of grammatical subordination and lexical variation. The current study contributes exploratory findings to the body of knowledge on L2 writing by investigating task complexity embedded in different task types. The use of discourse measurement of accuracy and complexity revealed some IELTS candidates’ languageproblems related to genre writing. The gained knowledge may help teachers manipulate task features to channel learners’ attention to the area in which they fail.
URI: 
ISSN: 
0866-8612
Appears in Collections:




Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Thác triển khai toán tử ngẫu nhiên trong không gian banach khả ly

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/36998 Keywords Xác suất, Thống kê toán học, Toán tử ngẫu nhiên, Không gian Banach Citation Trần, M. C. (2011). Thác triển khai toán tử ngẫu nhiên trong không gian banach khả ly. Luận án Tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam Publisher Trường Đại học Khoa học Tự nhiên Appears in Collections: HUS - Dissertations

Vấn đề kết hôn của phụ nữ Việt Nam với nam giới Đài Loan

Trong bối cảnh toàn cầu hóa và việc Việt Nam gia nhập WTO, chắc chắn quan hệ kinh tế -văn hóa giữa Việt Nam với các nước trên thế giới trong đó có khu vực Đông Bắc Á sẽ ngày một phát triển hơn. Cùng với sự gia tăng đầu tư trực tiếp,quan hệ buôn bán, trao đổi văn hóa,v.v.. số lượng người từ các nước thuộc khu vực Đông Bắc Á đến Việt Nam làm ăn cũng ngày một gia tăng, kéo theo sự gia tăng các cuộc hôn nhân giữa người Việt Nam với công dân của các quốc gia trong khu vực. Bài viết này đề cập cụ thể tới hôn nhân giữa phụ nữ Việt Nam và đàn ông Đài Loan. Về phía Đài Loan, vấn đề kết hôn giữa đàn ông Đài Loan với các cô gái Việt Nam đã được Văn phòng Cục lãnh sự Bộ ngoại giao Đài Loan thống kê sớm nhất vào năm 1994 với 530 người, và những số liệu từ năm 1997 trở về trước được thống kê đầy đủ hơn so với số liệu của Văn phòng Kinh tế - Văn hóa Đài Bắc ở thµnh phè Hồ Chí Minh. Trái lại, số liệu của Văn phòng kinh tế -Văn hóa Đài Bắc ở TP Hồ Chí Minh từ những năm 1998 lại đây lại có ...

Những vấn đề lý luận và thực tiễn về nguồn của Luật Hình sự Việt Nam

http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/62839 Nguyễn, A. T. (2018). Những vấn đề lý luận và thực tiễn về nguồn của Luật Hình sự Việt Nam. Luận án tiến sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội, Việt Nam So với các công trình khoa học đã công bố nghiên cứu về đề tài nguồn của luật hình sự, luận án có những điểm mới sau đây: Một là, luận án đã phân tích, làm rõ nội hàm khái niệm nguồn của luật hình sự, đặc điểm và nhiệm vụ của nguồn của luật hình sự. Hai là, luận án đã xây dựng lý luận về mô hình hệ thống nguồn của luật hình sự. Tác giả luận án lần đầu tiên đề xuất quan điểm về nguồn giải thích của luật hình sự. Theo tác giả luận án, nguồn của luật hình sự là một hệ thống thống nhất, bao gồm hai bộ phận cấu thành là: 1) Nguồn quy định tội phạm, hình phạt và các chế định pháp lý hình sự khác và 2) Nguồn giải thích của luật hình sự. Ba là, luận án đã nghiên cứu một cách hệ thống nguồn của luật hình sự trong các truyền thống pháp luật lớn trên thế giới dưới góc độ luật so sánh. Bốn...